fredag den 9. december 2011

 Du skal bruge en strikkepind og er rundt hjul af pap, men et hul i midten og klippet takker rundt i kanten. Hvis man her mulighed for at laminer papiret er det en god idé.
 Jeg har lavet dem i broderigarn, men man kan jo bare bruge det man har.
 Klip 4 snore af 1 meters længde. To af hver farve.
 Derefter bukker du de 4 snore på midten og laver en lille løkke for enden. Nu har du 8 snore med en løkke for enden.
Sæt snorene fast i hjulet. De skal sidde to og to i samme farve, det er ret svært at se på billederne. Men brun ved siden af brun og lilla lige så.
Flyt nu den snor som er tætteste på den orange prik(kl. 12) ned forneden (kl. 6). Nu er der tre snore forneden. Flyt den længst mod højre op (kl.12)
Drej hjulet med uret, og gør det samme som før.
Drej hjulet med uret igen og fortsæt på samme måde.
Når du har gjort det et par omgange kan du fjerne strikkepinden og så er det meget nemmere. Fortsæt til du når den ønskede længde.

7 kommentarer:

Christina sagde ...

Hvor er det fint. Tak. Det kan jeg også bruge til mine elever.
God weekend

Heidi sagde ...

hvor er det pænt, tak for den fine vejledning :)

linda; sagde ...

altså det burde vel egentlig virke meget nemt med så fin en vejledning .. jeg gav bare op efter 4. billede - er det et problem? ak, giver mine antikrea-gener skylden.

Karen sagde ...

Hej piger. Det var så lidt. Hvis I vil have en skabelon, så sender jeg gerne en, eller tager den med næste gang vi ses. God fredag og weekend:)

Kaptajn Willy/Cirkus Bang sagde ...

Karen, totalt tak for den, det må prøves.

Mia sagde ...

Ja de er nemlig skønne - dem har jeg lavet så mange af med mine elever gennem tiden.

Smil fra Mia

Inger Marie sagde ...

Ihh, hvor er de fine - jeg får straks lyst til at gå igang!